Skip to content

Blog

V pistáciových tónech

O konečnou podobu kuchyně se ale velkou měrou zasloužila právě paní majitelka. Zvolila zelenkavý odstín pistácií, který celý prostor zatepluje a zútulňuje, přestože se rozhodla pro moderní strohé tvary nábytku, který jinak může působit v interiéru poměrně chladně.

Celkový pohled na kuchyň Progres situovanou do rohu místnosti

Vše se vejde

Kuchyň je situována do rohu a od jídelní a obývací části ji odděluje ostrůvek s varnou sklokeramickou deskou a nad ní zavěšeným komínovým odsavačem par z nerezové oceli. Z kuchyňské strany je ostrůvek opatřen praktickými plnovýsuvy, které nabízejí spoustu úložných prostor a snadnou dostupnost. Toto vnitřní vybavení je od firmy BLUM a poskytuje mnoho možností jak přehledně uložit kuchyňské náčiní či potraviny. Najdeme tu rozdělovníky na příbory, talíře a hrnce i anglické zásuvky pro přehledné ukládání zásob. Opačná strana ostrůvku ústící do prostoru nabízí otevřené police a zásobníky k ukládání lahví dobrého vína.

POŘIZOVACÍ CENY

kuchyňská sestava Progres, lak kombinace pistácie/slonová kost, cena nábytku 187 280 Kč
žulová pracovní deska, Nero Assoluto, 98 500 Kč
obklad zadní stěny (skleněný Lakobel) 7 500 Kč
– vestavná trouba (SIEMENS), 23 990 Kč
vestavná mikrovlnná trouba s rámem (SIEMENS), 21 990 Kč
sklokeramická varná deska (SIEMENS), 24 990 Kč
vestavná myčka (AEG), 26 990 Kč
volně stojící chladnička s mrazničkou (LIEBHERR), 59 990 Kč
ostrůvkový odsavač par (FABER), 17 990 Kč

 Pečicí centrum sestává z nerezových vestavných spotřebičů, z trouby a mikrovlnné trouby SIEMENS

Oživující barvy a materiály

Čelní plochy skříněk mají povrch z kvalitního lesklého laku, který je vysoce odolný vůči mechanickému opotřebení i náhlým změnám teploty. Byla použita barevná kombinace pistáciové a slonové kosti. Tento odstín jen ozvláštňuje jinak jednolitou zelenkavou plochu.

Obklad zadních stěn dokonale ladí s barvou kuchyně, neboť má totožný odstín zelené. Majitelé zvolili snadno udržovatelný skleněný Lakobel.
Pracovní deska je výrazná a efektní z ušlechtilého přírodního materiálu, kterým je leštěná žula – Nero Assoluto. Kuchyňskou sestavu zakončuje samostatně stojící chladnička s mrazničkou z nerezové oceli značky LIEBHERR.

Podstavný dřez ARX 110-35 a ARX 110-17 (FRANKE), 8 450 Kč je osazen baterií FG 6110 031 (FRANKE) za 8 926 Kč. Nechybí ani praktický dávkovač saponátu

Horní části prostoru dominuje komínový odsavač par z nerezové oceli

Spodní část kuchyně tvoří plnovýsuvy s vnitřním vybavením od firmy BLUM     

Horní skříňky v barvě slonové kosti jsou snadno dostupné

Sklokeramická varná deska SIEMENS se téměř ztrácí v tmavé pracovní desce     

VE VYSOKÉM LESKU

Firma HANÁK se jako jediná může pyšnit speciální výrobou vysokého lesku, který se nanáší celkem 7x. V průběhu jedenácti let se tuto technologii podařilo vypracovat téměř k dokonalosti – lak se nanáší ve čtyřech vrstvách na pravé a ve třech na levé straně. Aby byla plocha dokonale hladká, mezi nanášením další vrstvy se lak vždy přebrušuje. 

Málo je někdy více

Tato kuchyň je zařízena vkusně a celkový příjemný dojem plyne i z toho, že prostor není přeplněn spoustou dekorací, ale jen několika designovými doplňky a vzrostlými květinami. Proto moderně a jednoduše řešený inte-riér kuchyně působí stylově čistě, ale přitom zabydleně.

Jedním z designových doplňků je rychlovarná konvice SIEMENS z kolekce Porche za 3 590 Kč

Kontakty:

BSH – DOMÁCÍ SPOTŘEBIČE
(SIEMENS),
Pekařská 10a, Praha 5,
tel.: 251 095 511;

DKV (LIEBHERR),
Budovatelská 287, Praha 9,
tel.: 286 854 430,
www.dkvmarket.cz, www.liebherr.cz;

HANÁK NÁBYTEK,
Popůvky u Kojetína 71, Kojetín,
tel.: 581 250 411–12, fax: 581 250 410,
www.hanak-nabytek.cz;
Komenského 363, Kroměříž,
tel.: 573 336 030

Hypotéka krok za krokem VI. (Odhad nemovitosti a cena obvyklá)

Běžné administrativní ocenění na cenu vyhláškovou nemá pro hypoteční banky zpravidla žádný význam. Pro účel hypotéky vyžadují tržní odhad – tj. stanovení tzv. ceny obvyklé.

V podstatě se jedná o cenu, za kterou lze takovou nebo srovnatelnou nemovitost v daném místě snadno prodat. Při odhadu ceny obvyklé proto velmi záleží na lokalitě, v níž se nemovitost nachází, ale i na dalších okolnostech.

Představíme-li si dvě zcela identické nemovitosti, z nichž jedna leží v malé obci v regionu s vysokou nezaměstnaností a druhá na lukrativním místě v centru velkého města nebo v turistickém letovisku, jejich cena obvyklá (tržní) se bude velmi lišit. To má samozřejmě přímý dopad na výši hypotéky, kterou bude banka při zástavě této nemovitosti ochotna poskytnout. Pozor: při nákupu nemovitosti nemusí být cena obvyklá vůbec identická s cenou kupní a v některých případech může být i nižší.

Pokud je pomocí hypotéky financována novostavba nebo větší rekonstrukce, neprovádí se tržní ocenění stávající nemovitosti, ale odhad ceny obvyklé budoucí – tedy takové ceny, za kterou bude nemovitost v daném místě prodejná po dokončení a kolaudaci.
Odhad si nikdy nechávejte zpracovat dří­ve, než si ujasníte, u které konkrétní banky budete o hypotéku žádat. Některé banky mají jak svoje vlastní odhadce, tak i seznam externích odhadců, s nimiž spolupracují a jejichž odhady akceptují, jiné využívají pouze služeb vybraných externích odhadců. Vždy se nejprve dotažte, jaké má banka ohledně výběru odhadce požadavky. Vyhnete se tomu, že byste museli nechat nemovitost oceňovat dvakrát. Cena odhadu běžného rodinného domu se pohybuje od 3 000 do 6 000 korun.

SLOVNÍČEK

 

Cena obvyklá („tržní hodnota“) – cena, která by byla dosažena při prodeji stejné, popřípadě obdobné nemovitosti za obvyklých podmínek ke dni ocenění se zohledněním všech i do budoucna předvídatelných faktorů snižujících její hodnotu. Tuto cenu stanovuje znalec podle metodiky hypoteční banky pro potřebu poskytnutí úvěru.

Cena obvyklá budoucí – cena nemovitosti podle stavu po dokončení stavby v cenové úrovni ke dni ocenění. Stanovuje se u rozestavěné nemovitosti jako odhad ceny pro zástavu bance po kolaudaci nemovitosti.

Vítězství nad svahem

Současný stav pozemku

PŘÁNÍ MAJITELŮ

Majitelé, kteří na pozemku budují nový dům, by zde rádi v pohodlí trávili svůj volný čas a podzim života. O zahradu se chtějí starat sami. Preferují jednoduchost, čisté linie, pohodlný přístup k domu, vyřešení terénních podmínek. Mají rádi různé druhy keřů a opěrnou zeď u garáže chtějí nechat porůst stálezelenou popínavou rostlinou. V zahradě chtějí mít malý bazén a před domem zimní zahradu. Přejí si co nejvíce trávníku, ale v nejsvažitějších nebo vzdálených místech je potřeba jej nahradit výsadbou. Nosit sekačku po schodech ke garáži nebo sekat prudký svah by bylo příliš náročné.

Dům stojí nad nejprudší částí pozemku, zhruba v jeho polovině. Povede k němu schodiště s podestami, jehož okolí navrhuji osázet jen keři. Sečení trávníku je totiž v takovém svahu velmi náročné a půda se může při velkých deštích splavovat.
Ve spodní, nejprudší části svahu porostou dvě skupiny keřů – velké javory (Acer ginnala) a lísky (Corylus avelana). Javor bude cestu rámovat – v jejím ohybu dokonce po obou stranách, a tak nad ní vznikne zelené loubí, tajemný „tunel“. Velké keře budou podsazeny nízkými stálezelenými keři – plazivým břečťanem (Hedera helix) a zimolezem kloboukatým (Lonicera pileata).

Pestrá cesta domů

O něco výš bude schodiště lemováno stálezelenými keři, které elegantně vyřeší dramatický terén. U garáže to bude keřovitý tis (Taxus baccata), přímo u cesty pěnišníky (Rhododendron sp.) s květy decentních barev, k okraji trávníku před domem doběhne skupina bobkovišní (Prunus laurocerassus ‘Otto Luyken’). Výsadba za cestou bude téměř zrcadlově stejná, ale místo tisu doporučuji vysadit buk lesní (Fagus sylvatica, nejlépe solitér – strom zavětvený od země) nebo kaštanovník jedlý (Castanea sativa). Na podsadbu ze zimolezu (Lonicera pileata) naváže křivka záhonu trvalek, na který bude příjemný pohled z plánované zimní zahrady. Kulisou na zdi bude stálezelený zimolez.
Současný stav pozemku

Současný stav pozemku

Z nouze ctnost

Svah nad domem je již mírnější a dovolí i jiné využití. Těsně za domem se pod mělkou vrstvou zeminy ukrývá skála. Podle rčení „z nouze ctnost“ tady mohou majitelé bez velké námahy založit skalku, nad níž budou držet stráž dvě borovice lesní. Výškový rozdíl mezi obytnou terasou u domu a jižní částí zahrady vyrovnají kamenné nebo cihlové zídky (dům bude z režného zdiva). Stupňovité terasy budou zčásti zatravněny, zčásti zpestřeny trvalkovými skupinami. Na západě se terasy napojí na skalku, na východě ji opticky vyváží velké solitérní kameny s travinami. Za nimi vznikne intimní místo s malým bazénem nebo koupacím jezírkem. Pokud se majitelé rozhodnou pro jezírko, může se skupina balvanů využít pro efektní prameniště.
1. garáž, 2. zpevněná plocha nebo pokryvné rostliny, 3. zeď obrostlá zimolezem na dřevěné mřížce nebo drátěné konstrukci, 4. skupina velkých keřů (javory a lísky), 5. kvetoucí stálezelené keře (pěnišníky a bobkovišně), 6. buk nebo kaštanovník, 7. skalka na skalním výchozu, 8. terasy, 9. volně rostoucí živý plot, 10. koupací jezírko

Intimita prostředí

Zahrada je opticky uzavřena volně rostoucím živým plotem z různých druhů keřů. Bude pestrou, během roku proměnlivou kulisou obytné zahradě i koutu pro koupání. Může jej tvořit hlošina (Elaeagnus angustifolia), jemná vrba rozmarínolistá (Salix rozmarinifolia), červená líska (Corylus maxima ‘Purpurea’), v rohu za bazénem keřový tis, tamaryšek (Tamarix tetrandra), křovištní pivoňka (Paeonia suffruticosa), ptačí zob (Ligustrum obtusifolium ‘Regelianum’), jírovec chudokvětý (Aesculus parviflora), oplocení změkčí popínavky. Pod navrhovanou třešní vznikne místo pro kompost, který zepředu zamaskuje kalinou (Viburnum plicatum ‘Mariesii’). Zbytek plochy je zatravněn.

Pečlivá příprava

Navrhla jsem úpravu zahrady tak, aby vypadala krásně během celého roku, a přitom aby její údržba byla relativně nenáročná. Základní podmínkou snadné údržby a dobrého vzhledu je precizní založení zahrady. V tomto případě je nezbytné vylepšení a výměna půdního substrátu (například pěnišníky vyžadují rašelinový substrát) a provizorní zpevnění svahu (později jej stabilizují rostliny). Za úvahu stojí instalace závlahového systému.

Součástí zahrady by mělo být také zajímavé a účelné zahradní osvětlení – jak orientační podél cesty a u bazénu (třeba ve výsadbách travin a trvalek), tak efektní – osvětlení záhonu podél zimní zahrady či zajímavých stromů či keřů.

Kontakt:

GARPEN
U Skalky 16, Praha 8-Bohnice
tel.: 283 850 991
www.garpen.cz                             

ZAHRADNÍ ARCHITEKTKA

Ing. Markéta Pešičková (1973)
Vystudovala zahradní a krajinářskou architekturu na zahradnické fakultě MLZU v Lednici, po studiích sbírala zkušenosti na cestách (roční pobyt v Anglii), na „volné noze“ i ve státní instituci. V současné době většinu svých sil věnuje péči o malou dcerku a velkou zemědělskou usedlost na Kokořínsku. Radosti z tvořivých okamžiků se však nedokáže vzdát.

VÁCLAV – 20. díl: Hrubá stavba domu je před dokončením

Hrubá stavba Václavova domu je už před dokončením, chybí jen hromosvod

VÁCLAV

Věk: 46 let 

Vzdělání:  VŠ, technicko-ekonomického směru

Povolání: ekonom

Zájmy, koníčky: sport, cestování, rodina, kutil pouze z donucení

Současné bydlení: byt 3+1 v paneláku v Praze.

Práci řemeslníků jsem si představoval preciznější

Hrubá stavba je konečně před dokončením, zbývá pouze hromosvod. Na komíně jsou konečně předělané červené cihly na bílé, což opravdu se šedivou střechou působí lépe. Šedý hladký Tegalit je trochu jiná taška než ostatní, nám se ale líbí a s položením střechy jsme spokojeni. U manželky to trochu zkazila silně zašpiněná podstřešní pojistná fólie, která je průhledná, a špína je proto zespoda vidět. Prostě očistit tuto fólii před zakrytím střechy, to by zřejmě naše řemeslníky ani nenapadlo a argument, že to nakonec nebude vidět, ten je u stavebních řemeslníků velmi silný.

Trochu méně jsme spokojeni s některými vnitřními příčkami, kde bych si představoval preciznější práci. Ano, jistě, ono se to omítkou dorovná, ale proč to všechno nevyrovnat přesně rovnou při zdění? Tady mě čeká ještě diskuze při přebírání práce. Ale dle vyjádření mých přátel, kteří již postavili, jsme detailisté, a takovýto rychlý  „brutto“ systém stavby zdí je dnes prý normální. My jsme na tom prý ještě velmi dobře. Nicméně procházet se po téměř dodělané hrubé stavbě a upřesňovat umístění nábytku, to je skutečně hezký pocit.
 
Václav

Hrubá stavba Václavova domu je už před dokončením, chybí jen hromosvod

Václav se prochází jednotlivými místnostmi nového domu, které oddělují vestavěné příčky, a pomyslně rozmisťuje nábytek

Ptejte se Václava!

Zaujalo vás Václavovo rozhodnutí postavit si rodinný domek? Pokud byste se chtěli Václava zeptat na něco konkrétního ohledně stavby, vložte svůj dotaz do DISKUZNÍHO FÓRA – téma REALITY SHOW . Václav vám jistě rád odpoví. ;)

S některými vnitřními příčkami v domě není Václav zcela spokojen, práci zedníků si představoval preciznější  S některými vnitřními příčkami v domě není Václav zcela spokojen, práci zedníků si představoval preciznější

NÁŠ TIP 

ZÍSKEJTE ČASOPIS RODINNÝ DŮM ZDARMA NA CELÝ ROK!
Václav získal za svoji účast v Reality show na www.dumabyt.cz předplatné časopisu Rodinný dům na celý rok.
Pokud právě stavíte dům a chtěli byste se také zúčastnit Reality show, napište nám (KONTAKT).  Podělíte se o své zkušenosti s ostatními čtenáři a získáte od nás dárek. dobře

Přímá cesta za sluncem

Dům je funkčně rozdělen třemi rovinami 

Křížem krážem…

Horský park je lokalita, k níž má vztah nejen  „paní domu“, ale celá rodina. Parcela se přímo dotýká lesa a vybízí tím k životu uprostřed přírody. Jde nepochybně o výjimečnou část Bratislavy, v níž se střetává nostalgie s rozporem i občasným nevkusem novostaveb. Možná i proto se tvůrci projektu snažili dokázat, že jednoduché a dokonale čisté tvary mohou v symbióze s přírodou vytvořit prostor s obytnou atmosférou, místo, kde se za ruce pevně drží život s uměním. „Už v prvním návrhu jsme se v ateliéru snažili prezentovat ústřední ideu dvou protínajících se linií,“ vysvětluje autor díla akademický architekt Ján Bahna. „Mimo jiné tak ve svahu vzniklo nádvoří otevírající náruč slunci.“
Vznik vily je provázen myšlenkou cesty za sluncem         Dominantu interiéru tvoří "vznášející se" schodiště
Jedním z nejdůležitějších faktorů byla topografie terénu, která vtiskla objektu vertikální řazení funkcí. Osa, kopírující tuto trasu, působí jako nejtypičtější komunikační struktura vybrané lokality s charakteristickým rozvětvením cest. Hlavní ideou je však cesta za sluncem. Právě proto se v AA Atelieru architektúry Jána Bahny pokusili navrhnout hlavní obytnou část tak, aby slunce do domu vstoupilo z více stran. Projektanti jednoduše vykrojili ve svahu sluneční nádvoří.

Základní prostorovou koncepci určují horizontální a vertikální stěny, nosnou je osa směřující od východu na západ. Linka je ústředním motivem celé kompozice, kolem níž se odvíjejí jednotlivé funkční úrovně. Člověk putuje domem od vstupu až k viditelné přírodní dominantě – vzrostlému kaštanu s přenádhernou vyhlídkou na Kramáre a Kolibu.  

Barevné hranoly

Dům je funkčně logicky rozdělen třemi rovinami, třemi podlažími. Jsou seřazeny podél vzpomínané vertikální osy. První slouží jako vstupní část s potřebným zázemím, druhá by se dala charakterizovat jako servisní, třetí nazvěme společensko-reprezentační. Čtvrtou pak definujme jako naprosto intimní, rodinnou.

Jednotlivé funkce diferencují i použité materiály a barevná řešení. Servisní část domu je například zhotovena z břidlice, společenská září sněhobílou omítkou kontrastující se žlutí intimní partie domu. Interiérově jde o architektonicky naprosto čistý prostor bez rušivých technologií a složitých forem. Jeho obvod vymezují plynoucí stěny volně přecházející do exteriéru. Prostor vrcholí v dvoupodlažní hale, kde se kříží obě hlavní osy v těžišti domu. Do vily proniká příroda, kterou vnímáte přes velké zasklené stěny.

Celková idea stavby je vymezena také odlišnými materiálovými strukturami. Design tvoří sklo s hliníkem oken, žaluzií a síťovin. Vztah obyvatel domu k přírodě podtrhují dřevěné podlahy a hrubý kámen – pískovec s břidlicí. Žádný umělý lesk, spíše naturální přírodní odstíny s dominantou – skleněnou plastikou schodiště „vznášejícího“ se v prostoru.
Žlutou barvou září intimní rodinná část vily
Ústřední ideu záměru charakterizují dvě protínající se linie domu   Vila Linea skvěle zapadá do svého prostředí
Ke každému domu prý neodmyslitelně patří i rodinný strom. Zdejší zahradu krášlí košatý jedlý kaštan, dochovaný ještě z původní zahrady. Aby se necítil tak osaměle, architekti radí přidat ještě vzrostlý převislý atlantský a himálajský cedr. Ostatní zeleň by měla respektovat blízkost lesoparku, tvořit naprosto přirozený přechod do okolí.
Rukopis architekta Jána Bahny nese i prostorové a funkční uspořádání vily. Žádný labyrint, členění je ztvárněním jednoduché a vkusné logiky. Vila Linea je výrazem autorského gesta, jednotou uzavřenosti a otevřenosti, nepřístupnosti a zároveň transparentnosti, čitelnosti a stylové příslušnosti. Cestu za sluncem naznačuje i atypické ztvárnění jedné části střechy

Kontakt:

Hrboňová 6a,
811 04 Bratislava, Slovensko
tel.: 00421/754 793 291
e-mail: janbahna@konzum.sk
www.aa.konzum.sk

ARCHITEKT

Doc. akad. arch. Ing. arch. Ján M. Bahna
• narozen 1944
• 1967 Fakulta architektury SVŠT
• 1970 Vysoká škola výtvarných umění v Bratislavě
• do 1990 pracoval ve státním projektovém ústavu
• od roku 1990 působí na Vysoké škole výtvarných umění v Bratislavě
• vedoucí AA Atelieru Architektúry, kde za patnáct let činnosti vzniklo mnoho projektů a realizací
• kurátor výstavy slovenské architektury Impulzy a reflexie
některé z realizací: 1973 vládní salonek letiště Bratislava, 1976 St. banka československá v Žilině a 1984 v Čadci, 1984 obchodní dům Ružinov v Bratislavě (cena ZSA), 1985 Dům odívání v Bratislavě,
po roce 1990 rekonstrukce: například budova Centrály VÚB v Bratislavě, ČSOB na nám. SNP v Bratislavě, ateliéry Vysoké školy výtvarných umění v Bratislavě a mnohé další;
• vila Linea byla publikována ve světovém atlase architektury

Čas řídíte vy, ne pračka

Současné automatické pračky většinou perou prádlo důkladněji, než je ve skutečnosti nutné. Prací cykly jsou pak ve srovnání se staršími modely praček delší. Ne vždy je u některých programů dlouhá doba praní bezpodmínečně nutná. Přestože je čas velmi důležitým faktorem pro kvalitně vyprané prádlo, moderní technologie společnosti Electrolux umožňují zkrátit dobu pracího cyklu, aniž by tím byla ovlivněna kvalita vyprání. Time Manager je toho nejlepším příkladem.
 
Automatická pračka je vybavena velkým a přehledným LED nebo LCD displejem, na nichž se zobrazují informace o zvoleném režimu praní. Nevyhovuje-li uživateli délka zvoleného programu, může jeho trvání upravit. Nejvyspělejší modely praček zobrazují na LCD displeji také informace o tom, za jakou dobu bude prádlo vypráno. Ostatní modely uvádějí čas zbývající do konce pracího cyklu. Pračka dokonce sama rozpozná nevhodně zvolený program v závislosti na druhu vloženého prádla.

     

Je  v 21. století opravdu nutné trávit čas žehlením?

 
Výzkum, který mezi spotřebiteli v dubnu tohoto roku provedl Evropský statistický úřad, ukazuje, že žehlení je považováno za časově nejnáročnější, nejpracnější, ale i nejnudnější domácí prácí dnešní doby. V některých případech zabere až 68 % celkového času, který je spojen s praním. V přímé reakci na tato zjištění přichází společnost Electrolux s napařovací sušičkou Iron Aid, která Vám pomůže se žehlením.
Iron Aid od společnosti Electrolux je kondenzační sušička odstraňující záhyby a překlady na oblečení využitím napařování. Tato revoluční sušička tedy uživatelům prádlo nejenom usuší, ale zároveň je připraví k okamžitému nošení.
 
Iron Aid má bohatou programovou výbavu. Dalece přesahuje rozsah programů u tradičních sušiček. Některé využívají napařování k vyhlazení zmačkané látky, k odstranění nepříjemného pachu z oblečení, anebo také k vyžehlení již usušené košile, která je po praní zmačkaná. Zařízení nabízí spotřebitelům také jemný sušicí program vhodný i pro citlivé materiály, jako jsou hedvábí a vlna. Díky chytrému využití páry nemusí tento nový elektrospotřebič využívat žádné čisticí prostředky, aviváže nebo jakékoliv jiné chemické látky.  
 

Starý mladý mlýn

Pohledově lehké schodiště, které ústí na střešní terasu, je z ocele a dubu
Zrekonstruovaný mlýn tak nyní disponuje dokonce dvanácti luxusními byty, z nichž k nejzajímavějším patří nepochybně čtyři podkrovní mezonety ve druhém a třetím podlaží. V neposlední řadě i proto, že mají vlastní střešní zahrady. Největší z těchto loftů si ovšem opět vybrali cizinci. Mladým irským manželům, kteří netradiční bydlení přímo vyhledávají, se zalíbil dokonce natolik, že se kvůli němu možná jednou i natrvalo přestěhují do Prahy. Zatím jsou ale stále v Dublinu, v obdobném, ale poměrně malém bytě z někdejší palírny irské whisky.

Světlo přímo z nebe

Jejich nuselský loft je naopak až překvapivě velký. Spodní obytná plocha představuje 120 m², patrová galerie má 60 m² a terasa na střeše 80 m². Sám architekt považuje za největší klad absolutní otevřenost celkem pět a půl metru vysokého prostoru, který výrazně prosvětlují střešní světlíky. „Přímé světlo z nebe, z horizontálních prosklených ploch, je vždy mnohem silnější a kvalitnější než jakékoli jiné, které získáte vertikálními okny,“ dodává. Ta zde ovšem samozřejmě také nechybějí. Původní železná už ale nevyhovovala dnešním zvukově i tepelněizolačním požadavkům, takže je nahradila okna celoplošná, otočná v ose. Kladem je, že jejich borovicové rámy nijak nebrání výhledu. Ať už do dvora celého objektu, jehož vedlejší budově s garážemi, vzorkovou prodejnou firmy Imarmitaliani a horním atriovým bytem stále dominuje vysoký cihlový komín bývalého parního mlýnu, nebo na krásné panoráma Vinohrad a Vršovic.
Prostor je opticky členěn pouze galerií a bytovým jádrem uprostřed
Červenobílé kontrasty dominují dekoru i výtvarným dílům

Koupelnové okno lze po otevření použít také jako odkládací stolek   Patrová galerie je sympatická i k práci

Co bylo, zůstalo

Jinak se ovšem ctilo vše původní. Omítky stěn se otloukly až na cihlové zdivo, které se očistilo, znovu vyspárovalo a pak už jenom naimpregnovalo a přetřelo proti prašnosti. Spolu s dřevěnými pilíři a nádherným trámovým stropem tak patří k výrazným architektonickým prvkům celého interiéru.

Dominantou je ale především galerie situovaná doprostřed prostoru tak, že ho nijak neuzavírá. Její pocitově velice lehce působící ocelová konstrukce – svrchu má podlahu z dřevěných dubových palubek, vespod sádrokarton – vytváří vlastně jakýsi visutý most mezi dvěma protilehlými nosnými stěnami bytu.

Opticky ho člení jen uprostřed vybudované bytové jádro s koupelnou a úložnou místností, jehož stěna prochází od dolního patra až ke stropu. Obdobně jako přilehlé schodiště, které je opět jen z oceli a dubových stupnic.

 

Kolem dokola a zpět

Zatímco nahoře je klidová zóna jak pro ložnici, tak i pro pracovnu, dole je už mnohem rušnější obývací prostor, ve kterém člověk může „cirkulovat“ jako v magickém kruhu. Třeba směrem od jídelního koutu přes kuchyň až k odpočinkovému místu nebo k hlavnímu sezení. Jde to ale samozřejmě i naopak. Základní materiály – staré poctivé cihly, dřevo a ocel – tu efektně doplňuje nábytek z obchodního domu Ikea. I když nebyl nijak zvlášť drahý, ve velkém prostoru vypadá opravdu dobře. Jistě i proto, že majitelé vybírali jednoduché kubické tvary a geometrický dekor s tím, že hodně vsadili na kombinaci červené a bílé. Je efektní a dobře ladí s avantgardně pojatým charakterem celého interiéru.
Dřevo, ocel a původní zdivo připomínají bývalý hospodářský charakter objektu

Dřevěné trámy a strop s prosklenými plochami zpříjemňují ložnici   Ložnice pod střechou   Koupelna je v bílém včetně obkladů z italské mozaiky a dlažby

Ve vaně i v pokoji

Zatímco jednoduchý bílý jídelní kout osvětlují kovová svítidla (Ikea), dál už převažují podhledové bodové halogeny. Osvětlují třeba i leskle bílou kuchyňskou linku, za níž je spodní část bytového jádra. Je v něm opět úložný prostor a koupelna v italském stylu, tedy s umyvadlem, vanou, bidetem i WC pohromadě. Z Itálie je také bílá skleněná mozaika obkladů a krásná travertinová dlažba na podlaze. K silně relaxačnímu vyznění ovšem napomáhá ještě jedna zvláštnost. Horní i dolní koupelna má okno ze silného matného skla v pozinkovaném ocelovém rámu, které splňuje hned několik účelů. Kromě toho, že jím do místnosti proniká denní světlo, lze ho otevřít i tak, že slouží jako odkládací stolek třeba na večerní koktejly, nebo i na šampaňské. Ten, kdo je právě ve vaně, jistě ocení i skutečnost, že díku oknu může klidně sledovat televizi nebo i komunikovat s okolím.
K celkovému charakteru interiéru se hodí jednoduchý jídelní kout i svítidla z IKEA

Stan odnesl vítr

Nejhezčí průhledy ovšem nepochybně nabízejí prosklené plochy ve stropě. Když slunce svítí, pronikají bytem paprsky doslova skrz naskrz. Obdobně ho prohlédne i oko člověka: zdola nahoru a naopak, od střechy přes galerii – je rovněž místy prosklená – až dolů.

Velká střešní zahrada, která je skrytá před zraky kolemjdoucích, je posledním, co ještě zbývá dořešit. Stan se současným nájemníkům nesporně zajímavého loftu prý moc neosvědčil – odnesl ho vítr. V úvahu tak připadá opravdu jenom zeleň a květiny. Ovšem, to už raději v dobře zatížených květináčích.

ARCHITEKT

Alberto Di Stefano
• nar. 1964 v rodině stavitelů a architektů,
• Řím 1983–1993 studium architektury (Universit`a   La Sapienza, Řím, a Goethe Universität, Frankfurt n. M.)
• od 1994 – působí v Praze, zabývá se rekonstrukcemi starých budov a bývalých průmyslových objektů
• 1994 – zakládá realitní společnost Itaka
• 1997 – zakládá stavební firmu Italiana Costruzioni a Imarmitaliani, obchodní firmu s luxusní dlažbou a obklady
• 2003 – spoluzakládá občanské sdružení Futura, které provozuje jednu ze zajímavých neziskových uměleckých galerií v Praze
• 2005 – spoluzakládá s výtvarníkem Jiřím Davidem občanské sdružení Karlin studios, které v bývalé továrně provozuje komplex 20 ateliérů a výstavních prostorů

Kontakt:

ITAKA REALITY,
Rybalkova 14, Praha 2,
tel.: 224 251 001,
603 449 292,

MICHAELA – 9. díl: Jak se stavěla základová deska

Objednaná firma provedla izolaci okrajového pásu základové desky lepenkou

MICHAELA:

Věk: 28 let 

Vzdělání:  střední všeobecné 

Povolání: zatím žádné (na mateřské dovolené)

Zájmy, koníčky: dům a zahrada 

Současné bydlení: Smiřice (u Hradce Králové), byt 2+1 v osobním vlastnictví  

Ptejte se Michaely!

Zaujalo vás Michaelino rozhodnutí postavit si rodinný domek? Pokud byste se chtěli Michaely zeptat na 
něco konkrétního ohledně stavby, vložte svůj dotaz do DISKUZE – téma REALITY SHOW . Michaela vám jistě ráda odpoví. ;) 

Museli jsme objednat cisternu s vodou

Schylovalo se k vylití základové desky a teploty přes den neklesaly pod 32 stupňů. Studna na pozemku byla téměř vyschlá. Nakonec stavbyvedoucí objednal cisternu s vodou a mohlo se vylívat. Kropilo se několikrát denně po čtyři dny. Po zatvrdnutí betonu udělala firma izolaci okrajového pásu desky lepenkou. Od vybagrování pasů k hotové desce s izolací okrajů uběhlo 15 pracovních dnů. Vzhledem k velikosti si nás kolemjdoucí vtipálci dobírali, že to máme na garáž, maximálně dvojgaráž!

Michaela
 

NÁŠ TIP 

ZÍSKEJTE ČASOPIS RODINNÝ DŮM ZDARMA NA CELÝ ROK!
Michaela získala za svoji účast v Reality show na www.dumabyt.cz  předplatné časopisu Rodinný dům na celý rok. Pokud právě stavíte dům a chtěli byste se také zúčastnit Reality show, napište nám do redakce (KONTAKT ). Podělíte se o své zkušenosti s ostatními čtenáři a získáte od nás dárek.  dobře 

Ewa Nemoudry: Nevstoupíš dvakrát do téže řeky

Ewa Nemoudry nezapře svou tvorbou studia u Josefa Svobody (1920–2002), jednoho ze světově uznávaných scénografů. Své obrazy, oleje, akvarely a litografie vystavovala mj. v Barceloně, Vídni, Ženevě, Frankfurtu nad Mohanem, Kronachu, Krakově a také v Japonsku. Všemu, co vytváří, dominuje senzitivně vyprávěný příběh, v němž se promítá její kosmopolitní rozhled i inspirace přicházející zpod „pečetě“ jejích předků. Gejzír fantazie dokáže ale mistrně zkrotit exaktní, někdy až tvrdou „maskulinní“ ironií.

Takto vybavena přesahuje svými původními myšlenkami z tvorby umělecké do oblasti mimoumělecké, tedy do sféry bytového interiéru. Znalost interiérových textilií souvisí zase s její oděvní tvorbou, v níž tvarování naslouchá dezénu i omaku a konečný výsledek diktuje režii neobvyklý způsob prezentace. Uvedený interiér zdobí její obrazy.

Když jsem do tohoto interiéru vstupovala, neočekávala jsem, že se ocitnu v prostředí z přelomu 19. století, ale nebylo snadné si představit, jak se architektka s nesnadným úkolem vyrovnala. Dokonalá syntéza minulosti s dneškem mě na první pohled okouzlila a napadla mě moudrá slova filozofa Hérakleita, že do téže řeky člověk dvakrát nevstoupí. Minulost, aby se opravdu oživila, by měla být viděna očima současnosti.

Co vás napadlo při prvním vstupu do bytu, který jste dostala za úkol restaurovat?

Nejprve jsem byla zaskočena, prostory byly naprosto vybydleny. V předsíni byl snížený strop z palubek, na stěnách vrstvy omítky, miniaturní koupelna byla vtisknutá do rohu předsíně, na dveřích zašlý lak, štuky na stropě téměř neviditelné. Poháněla mne zvědavost, chtěla jsem vědět co nejvíce o původním vzhledu bytu. 
Závěsné svítidlo Zettele'z 5, Ingo Maurer (120 x 120 cm), papír, cena 32 230 Kč, v rohu vlevo stojací lampa Orbital, výrobce Foscarini (53 x 170 cm), barevné sklo a kov, cena 31 050 Kč (SIRIUS DESIGN)
Část kuchyňské sestavy firmy Bulthaup, dřevo a hliník, cena od 100 000 Kč/bm, komoda Onda, Ron Arad pro Fiam, sklo, cena 75 000 Kč (SIRIUS DESIGN)

Chtěla jste ho vrátit do původního stavu?

Ne, to mě vůbec nenapadlo. Snažila jsem se ho jen očistit od nánosů doby. Seškrabat zdi, proniknout k původní malbě, odkrýt ornament na stropě, udělat si představu, jaký interiér tu byl kdysi. Nikdy mi nešlo o to, udělat z toho bytu muzeum. Muzeum je ještě dobrá věc, tam jsou věci opravdu původní. Ale v současnosti mnozí nahrazují starožitnosti replikami. Nahradit původní věc replikou lze jen v některých nezbytných případech. Například se podívejte na dveře, ty skleněné výplně jsou kopie, nejsou výrazné a nijak to nepobuřuje. Sehnat totiž starožitné předměty, které potřebujete a které se k sobě hodí, je velmi obtížné. Není ani snadné nechat si je vyrobit. Řemeslo zakrnělo. Žijeme v uspěchané době. Tehdy si řemeslník s věcmi doslova hrál. Čas plynul jinak. A také se kladl důraz na kvalitní materiál, ten nebývá snadné nyní získat. 

Jak jste tedy postupovala a co jste při rekonstrukci objevila?

Zbavili jsme byt všech dodatečných příček, změnili původní určení místností, např. koupelna je v bývalé kuchyni, toaleta ve špíži, a naopak kuchyňská linka v obývacích prostorách. Vlastně nemám ráda, když někdo označuje místnosti jako obývák, ložnice apod., aby tím vymezil činnost, která tu probíhá. Tato označení jsou do jisté míry přežitá. Název prostoru, který obýváme, se může proměňovat podle našich aktivit. Nedávno jsem viděla fotografii ložnice s vanou uprostřed a s oknem do zeleně. Hned bych to realizovala. Ale abych se vrátila k rekonstrukci. Odstranili jsme radiátory, a tím odlehčili okenní partie. Strop jsme umývali celý měsíc, než se jeho štuky objevily v syrové podobě.

Voňavý sáček s krystaly šedé ambry v originálním balení z midollina, cena 650 Kč (MADELEINE)      Pot-pourri se sušenými plody ostružiny, lístky růže anebo sakury v sáčku ze surového hedvábí, cena 800 Kč (MADELEINE)              Křesílko Mademoiselle, design Philippe Starck pro firmu Kartell (55 x 52,5 cm, . 80 cm), plast a čalounění, cena 17 322 Kč (KARTELL)
Byl to zážitek, připadala jsem si jako v nějakém starém kostele. Bohatý stropní ornament ukazoval, že strop má delší historii než například dveře. U nich překvapuje jednoduché, geometrizující zdobení. Od původní barevnosti jsme ihned upustili, byla tmavá. Jen jsme vše lehce zatónovali, patinovali lomenou bílo-šedou. Zdobení bylo tehdy prováděno pravým zlatem, a tak by restaurování bylo příliš finančně náročné, možná by i rušilo svou výrazností. 

Strop vás fascinoval, proč?

V současnosti se stropu nepřikládá váha, a to je škoda. Ráno se probudíme a náš první pohled patří velké bílé ploše nad námi. Když jsme v přírodě, je nad námi bleděmodré nebe, kolem nás zeleň. V secesní době vás čekal po ránu zážitek, barevný ornament, radost. 

STAČÍ ČISTÁ VODA

Objevíte-li ve svém bytě zachovalé štukatérské ozdoby, které jsou ale překryty mnoha nátěry, pokuste se je nejdříve umýt měkkým štětcem a čistou vodou, případně s kapkou saponátu. Do kvalitních štuků se přidávají tužidla, takže takový zásah vydrží bez poškození, i když poněkud zahnědnou. To napraví nový nátěr kvalitní barvou.

Závěsné svítidlo Flatation, Ingo Maurer, japonský papír, cena 44 460 Kč (SIRIUS DESIGN)

Celý interiér působí vzdušně, je světlý a nekoresponduje se secesní představou o barvách. Co vás motivovalo při práci s barvou?

Stěny obývacích prostor byly opravdu tmavé, například v jedné místnosti, kde je štukový strop, byla malba tmavomodrá s nádhernou zlatou klasickou secesní křivkou, které se říká „švihnutí biče“. Ve vedlejší místnosti byly stěny zase tyrkysové. I zdobení pod okny v barvě dřevěných okenních rámů působilo temně. To vše korespondovalo s dubovými parketami a nábytkem z ušlechtilého dřeva.

Nákladné a zdobené textilie byly hmotné. Současnost je rychlejší a jednodušší. Přitahuje mne ale stejně jako minulost. Eklekticismus je znakem současných trendů, proč bych mu nemohla podlehnout i já? K výběru textilií do oken jsem opět přistupovala racionálně. Výhled z oken na Slovanský ostrov je sám o sobě obrazem, bylo by hřích ho zahalit do záclon. V ulici je ale umístěno veřejné osvětlení s pronikavým nočním světlem. Spánek by neměl být rušen, volila jsem tedy neprůhledné, hustě tkané hedvábné tafty.  

Sedací souprava Caleidos, výrobce Insa (250 x 90 cm, v. 90 cm), cena 165 000 Kč, stolek Vulcano, výrobce Fiam, sklo, cena 55 000 Kč (SIRIUS DESIGN)

Světlé stěny v lomené bílé skutečně odlehčují prostor. Dávají vyniknout modernímu nábytku špičkového designu. Jakou souvislost má s minulostí?

Překvapivě velkou. Ingo Maurer, autor oněch úžasných svítidel, který má ateliér v Mnichově, se inspiruje starými myšlenkami a aplikuje je do nových technologií. Evokuje ve mně minulost, ale zároveň vyvolává soudobou atmosféru. 

Co vás na secesi přitahuje? Myslíte, že je stále aktuální?

Je to zdroj inspirace, obdivuji řemeslnou dokonalost té doby. Nejsem to jenom já, pracují s ní i mnozí současní návrháři – v oblasti módy je to třeba J. P. Gaultier nebo John Galliano, který vede Diorův salon. Ale leckdy z ní vycházejí i návrháři bytového textilu a nábytku. U mnoha renomovaných firem zabývajících se bytovým textilem bývají nadčasové secesní dezény permanentní součástí kolekcí. 

Nedomníváte se, že přenést poselství secese do současnosti se podaří jen tomu návrháři či výtvarníkovi, který ji dokáže obohatit svým talentem a „deformovat“ vlastním myšlením?

Rozhodně je toto vše důležité a neplatí to jen o secesi. Nepodcenila bych ani „naladění“ doby. Přijít na správné místo ve správný čas. Nyní secesi vše nahrává. Ve vzduchu je cítit nostalgie po perfektním řemesle.    

BARVY PODLE CHUTI

Při restaurování starého interiéru můžete narazit na velmi výrazné původní barvy na stěnách. Není nutné se snažit tuto barevnost obnovit ani ponechat celý interiér v bílé.
Řiďte se tím, která barva vám působí potěšení nebo vás uklidňuje, a nebojte se použít také výrazné odstíny.

Závěsné svítidlo Flatation, Ingo Maurer, japonský papír, cena 44 460 Kč (SIRIUS DESIGN)

Kontakty:

KARTELL
Senovážné nám. 22, Praha 1
tel.: 224 142 478, fax: 224 142 479

MADELEINE
Na Příkopě 12, Praha 1
pasáž Černá růže
tel.: 221 014 331           

SIRIUS DESIGN
Dlouhá 32, Praha 1
tel.: 222 319 536;
Masarykovo nábř. 20, Praha 1
tel.: 224 931 405

Nakupujeme sedací nábytek

Jednoduchý způsob spojování jednotlivých dílů Tolomeo umožňuje vytvoření sestavy, kterou lze přizpůsobit individuálním přáním a potřebám zákazníka, design P. Vittorio Prevedello, cena od 57 000 Kč, LIVING SPACE

Zvažujeme prostorové možnosti

Před koupí sedacího nábytku musíme zvážit, zda se nám do prostoru vejde pouze rovná pohovka a jedno křeslo, nebo rozměrově náročnější sestava složená z více různých dílů. V současné době se používají skladebné modulové sedací soupravy, takže si můžete z jednotlivých komponentů uspořádat tu správnou sestavu.

Můžeme kombinovat různé hloubky sedacích dílů a také různé výšky opěradel. To nám umožňuje vytvořit velmi zajímavé sestavy, kdy jedna část může mít hlubší sed, pro pohodlné rodinné neformální sezení, se zády podepřenými polštáři v jedné nebo i více řadách, a druhá část klasickou hloubku sedu kolem 60 cm a s pevnými zády.

 
Pohovka Sroll (Cor) se sklopnými zády, š. 72, 108 a 216 cm, cena (látkový potah) od 66 110 Kč, v kůži od 103 232 Kč, ROLF BENZ STUDIO      Polohovací pohovka Bruco (Casa Design), jednoduchý, nadčasový design. Dodává se pouze v látce, rozměr 100 x 90 x 75 cm, cena včetně podnožky od 55 811 Kč, HOME OFFICE

JAK POSTUPOVAT

1. Zvážit finanční možnosti.
2. Zmapovat trh.
3. Zaměřit se na jednu značku nebo volit nábytek na zakázku.
4. Zorientovat se v nabídce barev, materiálů a typů.
5. Zajímat se o způsoby čištění a údržbu. 

 Chaise longue Landscape (B & B), design Jeffrey Bernett, 162 x 28/44,5/79 x 85 cm, chrom, cena 77 820 Kč, KONSEPTI

Účel pohovky

Pohovka většinou slouží všem členům rodiny, ovšem může plnit i funkci sezení. Většinou chceme pohodlí vyvážené patřičným designovým komfortem. I v tomto případě by pohovka měla mít hlubší sed s volně položenými polštáři. Tento způsob návrhu umožňuje pohodlné sezení i ležení – případně i sezení se zvednutýma nohama (taburet). Nebo naopak, když si podepřeme záda polštáři, tak můžeme sedět jako v klasické hluboké pohovce.

Pro formálnější použití pohovky bychom měli rovnou vybírat mezi pohovkami s klasickou hloubkou kolem 58 cm. Důležitá je rovněž výška opěradla, protože každé postavě vyhovuje jiná výška. V současných trendech stále převládají nízké pohovky s hlubokým sedem, které mnohým lidem nevyhovují, protože se z nich může špatně vstávat, nebo nás nedostatečně podepírají v oblasti ramen. Na toto však reagují výrobci tak, že nabízejí polohovací mechanismy v opěradlech, kdy z velmi elegantní a trendové nízké pohovky získáte vytažením nebo sklopením opěradla pohodlné sezení.

Pohovka vhodná k přespání, překlopením vznikne postel 210 x 146 cm, nohy hliníkové, cena v látce od 65 050 Kč, v kůži od 93 032 Kč, ROLF BENZ STUDIO   Pohovka Print (Moroso), design Marcel Wanders, rozměr 270 x 62/96 x 41/85 cm, ocelová konstrukce, polyuretanová pěna, cena zatím nebyla stanovena, KONSEPTI

Křesílko Latin s podnožkou (Flai), hliník, čalouněný sedák a opěrák, 74 x 96 x v. 84 cm, cena 34 520 Kč, TECNO LINE INTERIER

TIP

Vyberte si nábytek v našem KATALOGU:
http://www.dumabyt.cz/katalog/nabytku/

Materiálové provedení

Je potřeba zvážit, jaký materiál je nám blízký, jaké pocity v nás vyvolává látka nebo kůže. Každému vyhovuje jiný materiál. Někdo dává přednost látce, protože je teplá, vnímá její strukturu, vlas apod. Látka je samozřejmě náročnější na údržbu. Dobrým vodítkem při výběru sedačky je proto potah, který lze vyčistit nebo vyprat. Takové výhody kožená pohovka nenabízí – klasický materiál však ocení rodiny s dětmi. Výrobci moderního nábytku kombinují například látkový potah s koženými nebo kožešinovými polštáři. Není podmínkou mít vše ze stejného materiálu, ale když zvolíme určující barevnost, můžeme oba materiály elegantně kombinovat. Některý prostor umožní také kombinace látky na pohovce a kůže na křeslech. Také bychom měli zvážit, jestli je nám příjemné sedět na pérovém sedáku či zda dáme přednost sedáku z polyuretanové pěny.
Křesílko Octa (Domestic line), polyuretanový sedák, potah látkový, kovové nohy, 72 x 76 x 70 cm, cena od 22 320 Kč, ARKUS INTERIER

NEZAPOMEŇTE!

1. Každý výrobek promítá do ceny použité materiály na tvarové díly, látky na potah, náklady na vývoj, který společnost investovala do nového výrobku, podíl designéra.
2. Protože u sedacího nábytku jsou kladeny větší nároky na ergonomii, vyplatí se koupit vyrobek s dobrým poměrem ceny a kvality použitých materiálů.
3. Dodržení všech ergonomických poměrů prototypu je zárukou vytvoření kvalitního sériového sedacího nábytku.

Barevné ladění

Před koupí sedacího nábytku bychom si měli ujasnit, zda bude pohovka v centru pozornosti nebo by naopak měla působit nenápadně. Nicméně by společně s ostatním nábytkem a doplňky měla vytvářet harmonickou kompozici. Nelze obecně říct, která barva je lepší či horší, zda světlá nebo tmavá. Vše závisí na celkovém ladění interiéru.

V současnosti se už nepoužívají jen bílé a smetanové potahy, ale do módy se opět vracejí tmavé barvy, které například na polštářích vytvářejí zajímavou strukturu. Rovněž se začínají objevovat vzory geometrické, květinové a abstraktní, ať už na celých pohovkách, nebo jen na některých dílech či prvcích.

Obecně lze říci, že praktičtější jsou potahy světlejší s béžovosmetanovou melírovanou strukturou, které můžeme doplnit solitérní barvou (zelenou, hnědou atd.) na polštářích.  

Kontakty:

 
ARKUS INTERIER,
Vinohradská 29, Praha 2,
tel.: 222 253 779, fax: 222 253 783;
Rooseveltova 14, Plzeň,
tel.: 377 220 725, fax: 377 223 458,
www.arkus.cz;

HOME OFFICE,
areál Svit, budova č. 42, Zlín,
tel.: 775 648 481,
www.homeofficecz.cz;

KONSEPTI,
Komunardů 32, Praha 7,
tel.: 222 326 928, fax: 222 321 358,
LIVING SPACE,
Vinohradská 37, Praha 2,
tel.: 222 254 444, fax: 222 251 056,
www.livingspace.cz;

LORD CS,
Korunní 65, Praha 2,
tel.: 222 521 172, fax: 222 510 112,
www.lordcs.cz;

RIM CZ – STUDIO SEDACÍHO NÁBYTKU,
Na Vinici, Vinohradská 3217/167, Praha 10,
tel.: 272 161 361, fax: 272 161 362;

ROLF BENZ STUDIO,
Klimentská 46, Praha 1,
tel.: 221 851 049,
www.rolfbenzstudio.cz;

TECNO LINE INTERIER,
Písecká 15/2192, Praha 3,
tel.: 272 733 937, tel./fax: 272 734 021, 
www.tecnoline.cz

Rozkládací pohovka Pierrot King, design Glenn Thomas, kůže, cena od 90 000 Kč, LIVING SPACE

Sedací souprava Space od firmy Bonaldo, design J. Armgardt. Složeno z modulů Space 2, Space 3 a Space Angolo, celkový rozměr 313 x 261 cm, hloubka 118 cm, základna (podnoží) v chromu, cena (v látce nejvyšší kvality) 174 097 Kč, LIVING SPACE

Chaise longue Eccentric (Flai), chrom, čalouněný sedák i opěrák, 133 x 65 x v. 97 cm, cena 32 960 Kč, TECNO LINE INTERIER

Křeslo Puma, látka nebo kůže, hliník, 65 x 47 x 41 cm, cena podle provedení a materiálů od 7 990 Kč, RIM CZ - STUDIO SEDACÍHO NÁBYTKU   Křeslo Igloo (Cappellini), design Ola Rune, rozměr 87 x 76,5 x 62 cm, chromová nebo ocelová konstrukce, polyuretanová pěna, látka, kůže, KONSEPTI

PARTNEŘI WEBU

MDKK MUJDUM STAVBAWEB IMATERIALY RODINNYDOM BMONOE
Copyright © BUSINESS MEDIA ONE, s. r. o. 2006–2025